Nr. de referinţă proiect: 2018-1-TR01-KA229-059848_5
Perioadă de implementare: septembrie 2018 – decembrie 2020
PARTENERI:
- Anamur Anadolu imam Hatip Lisesi, Turcia – coordonator
- Szkola Podstawowa im.Jana Pawla II w Lagiewnikach – Polonia
- Ies Isabel Martinez Buendia – Spania
- Școala Gimnazială ”Grigore Moisil” Galați – România
- Jurmalas pilsetas Mezmalas vidusskola – Letonia
Proiectul ”If I Were” are ca punct central coeziunea socială, propunând acţiuni concrete pentru promovarea cetățeniei active, a valorilor etice şi democratice, dezvoltarea creativității elevilor prin intermediul artelor precum și implicarea elevilor în viața școlară și socială.
Din tematicile proiectului, amintim: incluziune socială; cetăţenie activă; democrație digitală; comportament civic; diversitate.
Scopul proiectului: dezvoltarea competenţelor civice, sociale şi interculturale ale elevilor şi profesorilor participanţi, prin intermediul cooperării între şcoli europene, graţie promovării valorilor democratice, a incluziunii sociale, a cetăţeniei active şi a diversităţii prin intermediul artelor.
Lucrările bazate pe artă dau tinerilor oportunitatea de a avea un rol semnificativ în procesele de luare a deciziilor, cresc încrederea în forțele proprii, responsabilitatea și înțelegerea participării democratice.
Reprezentațiile artistice ale elevilor noștri sunt susținute de o platformă de internet – o platformă de democrație digitală, prin intermediul căreia cele mai bune lucrări sunt alese prin voturile tuturor elevilor școlilor partenere. Pentru a decide care este cea mai bună reprezentație folosim urne reale de vot si alegeri online - alegeri digitale.
OBIECTIVE:
• Schimbarea mentalităţilor şi a atitudinilor în vederea unei implicări active în viaţa școlii și a comunităţii;
• Cultivarea toleranţei şi a înţelegerii reciproce prin promovarea diversităţii culturale şi lingvistice;
• Dezvoltarea abilităţilor lingvistice, practice, organizatorice, de comunicare şi colaborare în cadrul unei echipe;
• Dezvoltarea spiritului critic în privinţa Internetului şi a reţelelor de socializare prin promovarea democrației digitale;
• Dezvoltarea cetățeniei active și a dialogului civic prin intermediul artelor și a culturii;
• Valorizarea abordărilor pedagogice inter şi transdisciplinare ( arte, literatură, limbi străine, tehnologii comunicaţionale);
• Dezvoltarea de abilităţi şi competenţe în rândul tinerilor din medii defavorizate.
Scurt videoclip de prezentare:
Nr. de referință proiect: 2021-1-NO01-KA220-SCH-00003251
Perioadă de implementare: ianuarie 2022 – februarie 2024
PARTENERI:
- Prios Vest AS, Norvegia – coordonator
- Universidade Portucalense Infante D Henrique Cooperativa de Ensino Superior CRL, Portugalia
- Drustvo Bodi svetloba, Slovenia
- Școala Primară ”Fatih” din Anamur, Turcia
- Anamur Science and Art Center, Turcia
- Școala Gimnazială ”Grigore Moisil”, Galați, România
Proiectul E-STEAMSEL a vizat crearea unui consorțiu în care o universitate, două ONG-uri și trei școli au cooperat pentru a da elevilor șansa de a învăța despre tehnologii și de a-i ajuta să se autodefinească în rolul de inovatori și creatori de schimbare ce joacă un rol activ în găsirea de soluții la probleme cu care se confruntă.
Ne-am propus să ajutăm elevii, îndeosebi pe cei din medii defavorizate să-și dezvolte deprinderile de lucru în domeniile STEAM și SEL pentru a putea fi parte din lumea plină de provocări a viitorului. STEAM se concentrează în principal pe dezvoltarea abilităților în domeniile știință, tehnologie, inginerie, arte și matematică. SEL oferă abilități de viață necesare pentru gestionarea emoțiilor, construirea de relații, dezvoltarea stimei de sine, rezolvarea problemelor, responsabilizarea alegerilor și stabilirea obiectivelor. Aceste două domenii se completează reciproc pentru că tinerii care pot coopera, care au abilități înalte de comunicare și care pot soluționa probleme utilizând metode raționale vor avea capacitatea de a se integra în lumea de mâine.
Parteneriatul nostru are în vedere dezvoltarea în rândul elevilor cu dezavantaje multiple (vârsta 6-18 ani) și în special a fetelor a competențelor din domeniul învățării STEAM și SE, încurajarea și motivarea școlilor și profesorilor să integreze competențele cerute de piața muncii în curriculum și să contribuie la transformarea digitală în întregul sector al educației. Grupul nostru țintă este format nu numai din elevii proveniți din medii dezavantajate dar și instituțiile responsabile de educația lor, profesorii și părinții acestora. Parteneriatul nostru va crea o platformă electronică care să răspundă nevoilor grupului nostru țintă și care va include activități și materiale electronice în domeniile de învățare STEAM și SEL pentru elevii și profesorii grupului țintă. De asemenea, acestea materiale vor putea fi accesate de orice parte interesată și vor putea fi utilizate la nivel local, național și transnațional.
Proiectul cuprinde patru reuninuni de proiect în Norvegia (martie 2022), Turcia (septembrie 2022 și iunie 2023), România (decembrie 2023) și două sesiuni de formare pentru profesori în Portugalia (iunie 2022) și Slovenia (decembrie 2022).
Mai mult decât atât, școala noastră organizează, începând cu anul 2022, ca parte a activităților implementate în cadrul proiectului E-STEAMSEL, Festivalul Artelor și Științelor. Festivalul a fost organizat timp de doi ani la nivel de școală, după care, în anul școlar 2023 - 2024, a fost inclus în Calendarul Activităților Educative Județene, la poziția 52, sub denumire feSTREAM.
Ghid practic pentru implementarea educației SEL
Festivalul Artelor și Științelor la Școala Gimnazială „Grigore Moisil”, Galați:
Scurt videoclip de prezentare a Evenimentului de Multiplicare a Produselor Intelectuale
• Studiu asupra educației STEM în școlile din România - proiect de cercetare
• Studiu asupra educației SEL - proiect de cercetare
• Proiecte didactice STEAM PENTRU NIVEL ȘCOALA PRIMARĂ
• Proiecte didactice STEAM PENTRU GIMNAZIU ȘI LICEU
• Proiecte didactice SEL (SOCİAL EMOTİONAL LEARNİNG - ÎNVĂȚARE SOCIO - EMOȚIONALĂ)
Nr. de referinţă proiect: 2022-1-PL01-KA210-SCH-000082566
Perioadă de implementare: septembrie 2022 – decembrie 2023
PARTENERI:
- ȘCOALA PRIMARĂ ”STEFAN CARDINAL WYSZYNSKI ”DIN SARZYNA, POLONIA - coordonator
- ȘCOALA GIMNAZIALĂ „GRIGORE MOISIL”, GALAȚI – partner
- AGRUPAMENTO DE ESCOLAS DE BARCELOS, PORTUGALIA – partener
Ca urmare a implementării activităților din cadrul proiectului ne-am propus să ridicăm nivelul de incluziune socială a 80% dintre elevii cu cerinţe educaţionale speciale până la sfârşitul anului 2023 prin implementarea principiilor educaţiei incluzive în practica şcolară. Ne pasă de această schimbare a procesului de predare – învățare pentru a răspunde nevoilor și a permite elevilor cu diferite probleme și oportunități participarea deplină în sistemul de învățământ de masă a tuturor elevilor aflați în risc de excludere, permițând în același timp dezvoltarea potențialului lor.
Scopul principal al proiectului este întărit de obiective specifice, și anume elaborarea unor reguli care să adapteze cerințele educaționale la nevoile și abilitățile elevilor la matematică și științe ale naturii, la științe umaniste și la limbi străine, învățarea despre metode de lucru care iau în considerare includerea tuturor elevilor, inclusiv principiile universale ale procesului de învățământ, dezvoltarea unor principii eficiente de cooperare între cadrele didactice de conducere și cadrele didactice care participă la organizarea procesului de predare și specialiști, creșterea gradului de conștientizare a cadrelor didactice, elevilor și părinților în ceea ce privește funcționarea elevilor cu cerinţe educaţionale speciale.
Ca urmare a acțiunilor întreprinse, profesorii au găsit modalități de adaptare a cerințelor la nevoile și abilitățile individuale ale elevilor cu CES (de exemplu, motorii și cu dizabilități intelectuale, autism, dislexie de dezvoltare, copii educați în alte sisteme de învățământ) pentru trei blocuri de discipline, care vor fi apoi implementate în practica școlară. Un alt obiectiv specific a dus la selectarea și testarea a 5 metode/forme de lucru, luând în considerare căi alternative de învățare, flexibilitate, feedback, ipoteze universale specifice procesului de învățare.
Proiectul este în întregime preocupat de problema incluziunii sociale a copiilor cu CES. Are, de asemenea, legătură cu prioritatea sectorială de abordare a dificultăților de învățare, părăsirea timpurie a școlii și competența scăzută a competențelor de bază - copiii cu CES foarte frecvent sunt expuși riscului de a abandona sistemul de învățământ prematur - din cauza dificultăților școlare, nu își continuă educaţia. Dacă nu primesc sprijin adecvat la momentul potrivit, nu își vor dezvolta potențialul și vor avea mai puține șanse de independență în viața adultă.
Proiectul implementat s-a axat în jurul a trei aspecte: incluziunea, promovarea egalității și nediscriminării, dizabilități, prevenirea părăsirii timpurii a școlii și eșecul școlar. Toate aceste subiecte au fost reflectate în activități. Scopul principal al proiectului a fost creșterea nivelului de incluziune socială a elevilor cu CES. Am promovat principiile educației incluzive, care permite dezvoltarea cuprinzătoare a tuturor elevilor și previne discriminarea și excluderea. Datorită procesului educațional adecvat la care am lucrat în cadrul proiectului, copiii cu CES au șansa de a primi un sprijin adecvat nevoilor lor, ceea ce previne eșecul educațional și, în consecință, abandonul prematur din sistemul de învățământ.
Scurt videoclip de prezentare:
Cele mai frumoase momente surprinse în timpul moblității din Sarzyna, Polonia:
-&&&&&-